Stojaki reklamowe stanowią doskonały atrybut marketingowy pod warunkiem ich odpowiedniej lokalizacji w sklepie. Dobrze opracowana strategia rozstawienia stojaków może stanowić clou do zwiększenia widoczności, zwrócenia uwagi klientów i skutecznej sprzedaży. Umiejętne wpasowanie w punktach sprzedażowych czy centrach handlowych wpływa na wzmocnienie rozpoznawalności marki. Jak zatem najlepiej zaprojektować rozstawienie stojaków reklamowych, by kampania marketingowa przynosiła oczekiwane rezultaty? I jakie stojaki reklamowe wybrać?
Wybór miejsca podstawą
W analizie punktów umiejscowienia stojaków warto przede wszystkim uwzględnić miejsca o dużym natężeniu ruchu, jakim są przewodnie alejki sklepu. Umieszczenie stojaków wzdłuż głównych alejek zwiększa szansę, że zwrócą one uwagę klientów. To doskonałe miejsce na promocję produktów, które są na wyprzedaży lub stanowią nowość w ofercie.
Kolejnym punktem strategicznym, w którym warto ustawić stojaki, jest wejście do sklepu. To idealna metoda na przyciągnięcie uwagi klientów od razu po przekroczeniu progu. Rewelacyjna do promowania nowych produktów, ofert specjalnych lub sezonowych wyprzedaży.
Obowiązkowym punktem umieszczenia stojaków powinny być też kasy. Jest to bowiem obszar, w którym klienci, oczekując na swoją kolej, mogą swobodnie rozglądać się dookoła siebie. Przy kasach warto prezentować produkty kupowane spontanicznie, takie jak słodycze, napoje, drobne akcesoria czy promocje, które mogą skłonić do dodatkowych, nieplanowanych zakupów.
Stojaki reklamowe mogą być również ustawione w pobliżu produktów, które się wzajemnie uzupełniają. Przykładowo przy promocji sosów do makaronu warto w niewielkiej odległości umieścić stojak z makaronami. Dzięki czemu wzrasta możliwość zakupu przez klienta obu produktów.
Można też utworzyć strefy tematyczne zgodne z działami. Takie jak strefa zdrowej żywności, kosmetyków czy elektroniki. Warto umieścić tam stojaki reklamowe z odpowiednimi produktami. Ponieważ klienci, którzy odwiedzają te strefy, są już zainteresowani danym asortymentem, co zwiększa skuteczność reklamy.
Niemniej ważnym aspektem poza miejscem umieszczenia stojaka jest jego odpowiedni wybór.
Wybór stojaka reklamowego, a charakter promocji
Kolejnym niezmiernie ważnym aspektem dla skutecznej promocji produktów lub marki jest wybór odpowiednich stojaków i dopasowanie ich do charakteru promocji. Stelaże typu roll-up lub pop-up są idealnym rozwiązaniem przy uczestnictwie w targach i eventach. Są bowiem łatwe w montażu i mało kłopotliwe w transporcie. Jednakże oferują jednocześnie dużą powierzchnię reklamową.
Z kolei w sklepach bardzo dobrze sprawdzają się stojaki na stelażach typu L-banner lub X-banner. Są one kompaktowe i łatwe do ustawienia w ograniczonej przestrzeni.
Natomiast przy promocji na świeżym powietrzu, przed wejściem do sklepu najlepiej sprawdzą się stelaże typu flagi reklamowe lub stelaże z ciężką podstawą, które są odporne na warunki atmosferyczne.
Szeroki wybór stojaków oferuje Wist Pro. Jest to firma, w której z pewnością otrzymasz stojaki idealnie wpasowujące się w plan marketingowy sklepu. To partner, który nawet w przypadku nie do końca sprecyzowanych oczekiwań jest w stanie pomóc w doborze najbardziej odpowiednich produktów.
Wystarczy wejść na stronę internetową firmy i po kliknięciu zakładki “Kontakt” wypełnić i odesłać formularz kontaktowy. Pracownicy firmy oddzwonią na podany w formularzu numer telefonu i na podstawie krótkiego wywiadu mającego na celu wybadanie potrzeb i oczekiwań pomogą dokonać wyboru. Warto skorzystać z takiej możliwości, zwłaszcza że oferta Wist Pro jest bardzo bogata i samodzielny dobór stojaków może nastręczać trudności.
Mając oczywiście na uwadze, że dobrze dobrany stelaż reklamowy może znacząco zwiększyć skuteczność kampanii promocyjnej przez przyciąganie uwagi potencjalnych klientów i wzmacnianie wizerunku marki, warto zaufać sprawdzonemu partnerowi, jakim jest WistPro.
Krótkie podsumowanie
Dobór odpowiednich stojaków reklamowych i szczegółowe zaplanowanie ich rozstawienia są kluczowymi elementami skutecznej kampanii marketingowej. Przy jej planowaniu należy przede wszystkim pamiętać:
- O określeniu celu.
- Wyborze odpowiedniego rodzaju stojaka.
- Jakości wykonania.
- Spójności z marką.
- Miejscu ekspozycji
- Budżecie oraz
- możliwościach personalizacji, jakie można uzyskać w Wist Pro.
Dzięki temu reklama będzie z pewnością bardziej efektywna i przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.
Artykuł sponsorowany